Volgers

10 augustus 2017

Spelen met distress oxide, dylusion ink spray en dylusion paint.......



Ik heb de distress oxide, dylusion ink spray en dylusion paint uitgetest voor mezelf.
Direct foto's gemaakt en wilde het toch even met jullie delen.
Hoe gaaf deze kleurmediums zijn.



Als ondergrond heb ik kleine canvasdoekjes van 6,5 x 6,5 cm gebruikt.
Deze zijn al bewerkt met gesso.


Als eerste met een hele grote favoriet distress oxide aan de gang.
De kleurtjes die ik gebruikt heb staan eronder. 
Wat oxide, meestal begin ik met drie kleurtjes op craftsheet, water erover sprayen 
en het doekje erdoor halen of bepaalde gewenste plaatsen verf in drukken.
Wel tussendoor goed drogen met de heattool en droogdeppen met keukenpapier.
Zo kan je steeds kleuren toe blijven voegen zonder dat het de onderliggende kleur overneemt.
Distress oxide is dus super om laag op laag te werken.


Met de Dylusion ink spray. Ik houd van de felle kleuren.
Ook hierbij de door mij gebruikte kleuren.
Dit gaat op dezelfde manier als bij oxide. Wat spray op craftsheet , water erbij en
afdrukken maar. Ook weer goed drogen tussendoor of deppen met keukenpapier.
De inkt is dunner dus je kan het ook mooi laten lopen over het doekje.



Hierop zie je mooi de verschillen. 


 Deze gemaakt met dylusion paint. Deze verf dekt veel meer.
De linkse heb ik eerst met vingers opgebracht en toen met babydoekjes bewerkt.
De rechtse eerst met tool de kleuren in elkaar geblend.
Met sjabloontjes en de verf wat extra kleur aangebracht.



Nog even alles bij elkaar.
Mijn conclusie is: ik vind het helemaal top en heerlijk om zo te
 "kliederen en vieze vingers te krijgen".

Nu nog iets op de doekjes gaan maken, heb wel al een idee dus wordt vervolgd.






3 opmerkingen:

  1. Goed uitgelegd. Zelfs voor een leek moet dit te doen zijn.
    Zal blij zijn als mijn kleurtjes binnen zijn.....

    Kleurige groeten,
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanx Lia, weet zeker dat je het veel gaat gebruiken. En anders doen we het weer een keer samen. Hobby-groetjes Alice xxx

      Verwijderen