Volgers

03 juni 2017

Live the moment....


Hallo allemaal,

Voor de maand juni begint vandaag een nieuwe challange bij CraftAddiction met als thema "Bloemen".
De bedoeling is dat er minimaal 3 bloemen te zien zijn.

Als DT-lid heb ik deze ovale mdf creatie gemaakt.


Voor mij is altijd de uitdaging om net even iets anders te doen dan verwacht wordt.
Hoewel het deze keer wel een grote uitdaging was om mijn gedachten vorm te geven.

De basis (het mdf plaatje) heb ik eerst met Decoratieve hobby paint van Deco & Lifestyle
behandeld en daarna met kleuren acrylverf en mijn babydoekje gekleurd.
Er komt dan laag over laag totdat ik tevreden ben.

Daarna het bloemensjabloon gebruikt met transparante pasta.
Super leuk materiaal om mee te werken.
De libelle met donkerbruine acrylverf opgebracht.



Toen kwam het moment dat ik totaal niet tevreden was over de achtergrond.
De libelle eerst naar voren laten springen door de lijnen met de witte pen te tekenen.
De stempeltjes afgedrukt met bruine inkt.

Daarna met een van mijn favoriet product de distress oxide aan de gang gegaan.
Op mijn sheet de oxide aangebracht, water erover sprayen en het mdf plaatje erin gedrukt.
Tussen de lagen door drogen met de craft tool en toen kreeg het vorm voor me.

Om de libelle nog meer naar voren te laten komen het sjabloon er nogmaals over gelegd en met de transparante pasta ingevuld. Zo ontstaat er een glanzend laagje over.

Live the moment ook gekleurd met distress oxide en geplaatst.


Ik hoop dat ik je op een idee heb gebracht om de distress oxide ook op een andere ondergrond te gebruiken in combinatie met alle andere materialen.

Tot de volgende keer en leuk dat je langs kwam op mijn blog.


Hieronder volgen de producten die ik gebruikt heb en die je kan bestellen bij CraftAddiction
https://www.craftaddiction.nl/
Een klik op de afbeelding en je komt bij het juiste artikel in de webwinkel terecht.
Mochten er vragen zijn kunt u bij de webwinkel of bij mij terecht.

 mdf    verf    verf   


 verf    libelle    rozen   


 crealies    live the moment    oxide   

 transparant    spatels    penselen       mat    heattool

2 opmerkingen:

  1. Erg gaaf zoals je dit MDF-palette bewerkt hebt Alice. Mooi kleuren en de libelle komt heel mooi uit vind ik.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel Miranda. Het zijn ook echt mijn kleuren. Fijn pinksterweekend.
    Lieve groetjes terug.

    BeantwoordenVerwijderen