Volgers

05 augustus 2016

Een gezellig straatje.......




Een gezellige straatje gemaakt...
Op zoek naar taartjes....



De mal van Dutch doobadoo Card Art Swing card Ovaal als basis gebruikt.
Gekleurd linenkarton in licht en donker turquoise en Artist drawing Paper 160 g/m2 gebruikt om zelf het achtergrondpapier te maken.
Het linenkarton heb ik bewerkt met de paper distress tool.
Ik zal de artikelen die ik gebruikt heb onderaan vermelden.


Ik wilde de huisjesstempels (van Joy crafts) en de (voor mij) hilarische stempel van de twee dames (van Penny Black) zeker gebruiken en toen ontstond voor mij het idee van een straatje.

Voor het raam van het winkeltje heb ik een gedeelte van Dutch doobadoo raam gebruikt en uitgesneden. Veel werk maar grappig resultaat.





                    
Voor de achtergrondvelletjes heb ik distress inkt gebruikt in de kleuren 
Iced Spruce, prumice stone en tumbled glass.
De huisjes en de dames dit keer ingekleurd met aquarelpotloden. 
En toen het droog was bewerkt met distress glaze om de afbeelding watervast te maken.

De huisjes een keer extra afgestempeld en uitgeknipt en op de gekleurde huisjes gelegd (maskeren) om zo de achtergrond muur te kunnen stempelen zonder mijn ingekleurde huisjes te stempelen.


                    




De houten ornamenten van taartjes (ingekleurd met distress inkt) en het stempeltje tijd voor taart gebruikt om zo een taartjes etalage te maken.

Als laatste de bloemetjes geplaatst en klaar is mijn straatje.....
De randen van de mal bewerkt met distress ink walnut stain.
Hieronder de platte versie en daaronder zoals hij dus neergezet kan worden.


Dank voor het langskomen op mijn blog, een reactie vind ik altijd leuk,
en ik hoop jullie hiermee op ideetjes te hebben gebracht.


De door mij gebruikte artikelen plaats ik hieronder en als je op de foto klikt kom je direct bij het juiste artikel in de webshop van Craftaddiction
http://www.creatieve-hobbymaterialen.nl/
Mocht er iets niet bijstaan of heeft u vragen kunt u altijd bij de webshop terecht.

Hobby groeten, Alice




 licht blauw    donker blauw    schut    tool    
 dd    raam    potloden    pumice    tumbled    walnut   
 taartjes dames       tacky

10 opmerkingen:

  1. Wow Alice wat een super mooie creatie is dit ...Echt super leuk en wat een prachtige materialen heb jij allemaal gebruikt ! Top hoor !
    Groetjes, Odette.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Odette, ja super materialen allemaal aan te schaffen bij CraftAddiction.

      Verwijderen
  2. wat een prachtige kaart, zoveel mooie details
    Liefs Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Chantal, heb de kaart ook met heel veel plezier gemaakt.

      Verwijderen
  3. Alice ik heb geprobeerd om volger te worden, maar jammer genoeg geeft het een foutmelding. Ik blijf proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is jammer dat het niet lukt. Wat geeft hij voor foutmelding? Leuk als je me gaat volgen. ☺️

      Verwijderen
    2. zegt oeps dat is een fout, vandaag nog steeds

      Verwijderen
    3. Dat is raar ik kan wel gewoon toevoegen????

      Verwijderen
  4. Hoi Alice,
    Ik heb vol bewondering naar je kaart gekeken en ook even een you tube filmpje bekeken van
    Distress Glaze. Je kaart is schitterend om te zien en is echt een straatje geworden! Prachtig stempelwerk en technieken! Fijn weekend!
    Groetjes van Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Gerie voor het compliment. Heb de kaart met heel veel plezier gemaakt. Ik vind distress glaze super. Ook een fijn weekend, Alice

      Verwijderen