Volgers

03 juli 2016

We gaan op vakantie en nemen mee....



Vandaag start Challange #7 met als thema Vakantie.
Op het CraftAddiction Designteam en Challangeblog staan de mooie creaties van het DT.




 Dit is mijn bijdrage voor de challenge vakantie. 
Wilde de caravan van Dutch doobadoo gebruiken en zag al verschillende kaarten voorbij komen dus.... wilde ik wat anders maken met deze mal.

Eerst met behulp van de mal de caravan uitgeknipt. Voor de achtergrond heb ik fijn golfkarton gebruikt. voor de strip heb ik twee kleuren gebruikt en een stukje tape met de tekst hello sunshine.

 De inspiratie was even op, maar toen ik gezellig even bij Nicole (craftaddiction) langs ging kwamen we samen op het idee om de kaart op een plankje te lijmen en een een plekje te creëren voor de caravan op een camping. Dank je wel Nicole.
Ik was direct enthousiast en stroomde weer over van ideeën.


 Het plankje groen gemaakt met acrylverf.
Met houten ornamenten een deur, raam met luikjes en een fiets geplaatst.
De ornamenten eerst geschilderd met acrylverf. Voor het wiel een houten knoop gebruikt.
Zo ontstond het idee om een voortuintje te maken.
Een paadje gemaakt naar de deur maar zoals je ziet had ik een probleempje want je kon zo de caravan niet instappen. dus er moest een opstapje komen. Dit gemaakt van een reepje papier en door middel van wat rillijnen een trapje gemaakt. Probleem opgelost.



Met een lijmpistool het mos op het plankje gelijmd en de kaart in het mos geplaatst. 
De tulpjes gestanst, gekleurd en tussen het mos vast gelijmd. Een vrolijk gezicht.


Ook wilde ik de super leuke nieuwe stempel van Penny Black gebruiken.
De twee dames gestempeld op wat zwaarder aquarelpapier (300 grams) ingekleurd met distress inkt en uitgeknipt.
Op het randje geplaatst en om wat tegendruk te krijgen zodat de afdruk niet om zou vallen nog wat extra mos gelijmd. Zo lopen de dames door het gras.




Het was super leuk om te maken en hoop dat ik hiermee jullie op idee heb gebracht om een mal ook eens op een andere manier te gebruiken.




Doe gezellig mee met onze challange op
http://craftaddictionchallenge.blogspot.nl/


 Artikelen die ik voor deze creatie gebruikt heb plaats ik hieronder met de link naar de webwinkel van CraftAddiction.
 Mocht er het niet bij staan kunt u uiteraard altijd contact opnemen met de winkel.

Tot de volgende keer.
Hobby groeten, Alice

De door mij gebruikte artikelen zijn:




 mal  fiets       paadje    verf        lijmpistool     lijm      tacky     tulp      vlinder     inkt         memento     papier    
                                             

6 opmerkingen:

  1. Alice wat een geweldig prachtige creatie is dit ... Heel leuk hoe je alles bewerkt en samen gesteld hebt !Knappe uitleg ook van jou ! Ik zou zeggen laat de zomer maar komen ....
    Groetjes, fijne zondag, Odette.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, wat heb je dat mooi gedaan Alice.
    Prachtig..
    Ik ben ook gelijk je volger geworden.

    Lieve groet Giny

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Giny voor het compliment. Leuk dat je me gaat volgen. Ik ga ook jouw blog bekijken.
      Lieve groet terug, Alice

      Verwijderen
  3. Wat heb je dit mooi gemaakt Alice en wat leuk dat je laat zien dat er op meerdere manieren iets gemaakt kan worden met deze mal. Leuk dat je de verschillende "stappen"gefotografeerd hebt..top.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je wel Miranda voor het lieve compliment. ☺️
    Lieve groetjes terug, Alice

    BeantwoordenVerwijderen