Volgers

03 juni 2016

Start Challange #6 Bloemen en Vlinders

Vandaag start Challange #6 met als thema Bloemen en Vlinders.  
Op het CraftAddiction Designteam en Challangeblog staan de mooie creaties van het DT.
Dit is mijn eerste kaartje wat ik als DesignTeam lid van CraftAddiction mag plaatsen.


Ik begin mijn kaarten altijd langzaam op te bouwen.
Eerst de dutch doobadoo mal uitgeknipt en toen de designpapiertjes uitgezocht die ik wil gebruiken. Deze ook met de mal afgetekend en uitgeknipt.
Een tip is om eerst alles op de kaart te leggen en deze op te bouwen en dan pas beginnen met plakken. Je kan dan nog altijd schuiven of veranderen. Vast is vast.




De bloemetjes gestempeld met gekleurd stempel-inkt, gestanst en bol gemaakt.
Op elkaar geplakt en met pearl paint een druppel in het hartje van de bloemen geplaatst.
Zoals je op de kaart kan zien heb ik de linkerhelft in rose tinten gemaakt en de rechterhelft in paarse tinten.
Deze kleuren ook doorgevoerd op de vlinderrand bovenop de kaart. 
Voor de verandering in plaats van blaadjes de rondjes van Crealies gestanst en met groene Distress-inkt gekleurd.




Het ovaaltje (op het draaiende gedeelte van de kaart) ingekleurd met distress-inkt, hierbij de mal van Dutch doobadoo gebruikt. 
Op de rechterkant met het paarse inkt stempelafdrukjes geplaatst van een vlinder/libelle.
Dit is een houten stempel die ik al jarenlang in mijn bezit heb maar je kunt er natuurlijk alle stempeltjes voor gebruiken die je zelf leuk vind.

Op bloemen, vlinders en de tekst met pearl paint druppels geplaatst. Dit geeft een super leuk en glanzend effect.

Zo heb ik de kaart opgebouwd en eerst de buitenste rand van de kaart ruw gemaakt en gekleurd met distress-inkt om het een zachtere uitstraling te geven. Links met rose en rechts met paars.

Alle onderdelen opgeplakt en daar was mijn eerste kaart voor de DT van CraftAddiction.

Alle artikelen die ik voor deze kaart gebruikt heb plaats ik hieronder met de link naar de webwinkel van CraftAddiction. Mocht er het niet bij staan kunt u uiteraard altijd contact opnemen met de winkel.

Altijd leuk om een reactie van je te mogen ontvangen 
en hoop dat ik je op ideeën heb kunnen brengen.
Tot de volgende keer.

De door mij gebruikte artikelen zijn:




 dutch doobadoo mal ovaal    dutch doobadoo mask art    distress inkt    tool               

 tacky glue    bloemetjes    vlinder    ringetjes    vlinder mal    3d kit stempel inkt    tekst stempelset    pearls   



6 opmerkingen:

  1. Alice prachtig DT inspiratiekaartje en een hele leuke blogpost !
    Groetjes, fijn weekend, Odette.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Alice,
    Een pracht van een kaart!!! De kleuren, de vorm en details. super hoor.
    Gr Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Alice, gefeliciteerd met je plaatsje als dt-lid bij CraftAddiction. Je hebt een leuke binnenkomer gemaakt met deze kaart. Heel veel plezier en succes gewenst.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Miranda. Vind het ook super leuk en een eer.
      Fijn weekend en dank voor je felicitatie.

      Verwijderen
  4. Een prachtige eerste DT-bijdrage Alice!

    XxIrene

    BeantwoordenVerwijderen