Volgers

30 juni 2016

Twee metalen libellen op canvas


Gezellig dat u weer eens komt kijken op mijn blog.
Nogmaals twee libellen op canvas, ditmaal ook 2 metalen libellen gebruikt.



Het doek eerst met gesso, daarna stukjes papier en washi tape met multi medium matte gelijmd en laten drogen. Dit geeft een beetje structuur aan de achtergrond.
Goed laten drogen en daarna een dun laagje gesso erover.
Dan heerlijk aan de gang met acrylverf en inkten, allerlei kleuren en zo blijven poetsen (met vinger en/of babydoekjes) tot je voor jezelf de juiste ondergrond hebt.

De metalen libellen gekleurd met Inka gold pasta.
Deze is in verschillende kleuren te verkrijgen.



Met zwarte en witte watervaste stiften de libellen getekend en met het cirkelsjabloon de cirkels aangebracht. 
Met witte verdunde verf de spatten laten vallen op het doek.
De libellen met tacky glue vastgelijmd.




Totaal anders als mijn vorige doek met libellen maar mooi naast elkaar,
ook vanwege de witte lijsten eromheen.




Ik hoop u hiermee weer op ideeën te hebben gebracht.
Mixed media is super om te doen, heerlijk spelen met verf, inkten etc.

Ook wil ik hierna de materialen die ik heb gebruikt vermelden.
U kunt ze aanschaffen bij CraftAddiction
 http://www.creatieve-hobbymaterialen.nl/
Bezoek de webshop voor de materialen en mocht u vragen en/of zoeken naar andere materialen kunt u contact opnemen via de site.






 canvas     gesso    medium    verf     psst     stift   


 cirkels    glue   







9 opmerkingen:

  1. Alice wat zijn jouw canvassen super mooi gemaakt ! Heel mooi van kleur en dan die libellen erbij ! Echt super mooi !
    Groetjes, Odette.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je Odette. Zo gaaf om te maken. Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Alice
    Ik kom via jouw en mijn team maatje Anita bij jou terecht, omdat ze me nieuwsgierig heeft gemaakt naar jou Mixed Media! Ontzettend knap gedaan en prachtig je metalen libelles erop! Maar ook de wit en zwart getekende accenten zijn prachtig! Zeer mooi gedaan!
    Groetjes van Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Super bedankt Gerie, erg leuk dat je kwam kijken nadat Anita je getipt heeft (dank je Anita). Dank voor je compliment.Ik hoop dat je vaker langskomt.
      Fijn weekend, groetjes Alice

      Verwijderen
  4. Wat een prachtige creatie Alice!! Ik ben er echt helemaal weg van en al die verschillende technieken....TOP!!
    Liefs, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Nicole, mede door jou ben ik weer zo lekker aan de hobby 🔝 👍 😘

      Verwijderen
  5. Oooh...dit is ook mooi!!

    Lieve groet Giny

    BeantwoordenVerwijderen